Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

SPC: Izjave monaha Antonija su lični stav neuravnoteženog čoveka

Komentari (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 23 februar 2010 20:16
Goran Jevtović
Tražili ste "kavgu", animirali medije, povlačili poteze koji nisu primereni duhovnim ocima, bavili se finansijskim istragama, vršili razrešavanje mimo kanona i Ustava SPC, izveli "primopredaju" kao da je počeo rat, pa sad gledajte, gospodo arhijereji.

Ako je toliko "lud", pustite ga da kaže "šta ima". Javnost će ga osuditi i zbog toga i zbog istine koja je na "vašoj strani. Zar ne?

Zašto imam utisak da ovaj "neposlušni" monah zna monogo više nego što bi trebalo.

Otvorili ste, Vaša Preosveštenstva "pandorinu kutiju", pa se sada nosite sa tim. Na žalost svih nas.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 23 februar 2010 22:23
Unezvereni
Proslava anglikanskog Božića 24. decembra u PATRIJARŠIJI?

BOŽE, POMOZI NAM!
Preporuke:
0
0
3 utorak, 23 februar 2010 23:13
neupućen
Je li svrha ovog saopštenja da se Antonije ocrni ili pohvali?
Preporuke:
0
0
4 sreda, 24 februar 2010 01:59
Ultravisitor
Podrska Antoniju!
Preporuke:
0
0
5 sreda, 24 februar 2010 14:00
Branislav
Kada se već krstite na pomen proslave anglikanskog Božića u Patrijaršiji onda bar pročitajte dela, govore i prepisku Sv. vladike Nikolaja Žičkog. Malo se raspitajte o njegovim vezama sa Anglikanskom crkvom kao i Škotskom crkvom. O ogromnom uticaju koji je izvršio na te dve crkve, kao i o blistavim propovedima koje je držao Anglikancima, a koje su oni ѕadivljeno slušali. Setite se i anglikanskog sveštenika iz Koventrija koji je za vreme bombardovanja 1999. iz protesta predlagao da taj stradalni britanski grad promeni ime u Beograd. Raspitajte se koliko je tona humanitarne pomoći u vreme rata stiglo upravo od Anglikanske crkve, koliko je pomoć istih pomogla da Hilandar ostane u srpskom "posedu", da ga ne preuzme Vaseljenska patrijaršija. I najposle prostudirajte malo koliko je učenje Anglikanske crkve preuzelo od učenja Ruske pravoslavne crkve tokom 19. veka. Toliko da se tokom istog veka ozbiljno razmišljalo da se ujedine Pravoslavne crkve sa Anglikanskom i Starokatolicima. Ali vi naravno ništa ne znate o tome, jer su vam uši pune vode, a glava prazna. Gordi, gordi ljudi... Mislite da ste svetitelji, a ni ne pitate se da li vam Đavo udara na sujetu. Najsvetiji među svetimabili su najkrepkiji, najponizniji i najistrajniji u ispitivanju i dokazivanju svoje vere, a vi mislite ako ste tri knjige pročitali da ste spoznali Boga i Istinu.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 24 februar 2010 14:04
@ UNEZVERENI
Da, proslava Bozica u Patrjarsiji. Jer isti ti Anglikanci nama Srbima daju da sluzimo u njihovim crkvama Liturgije, po Engleskoj i po belom svetu, pa valjda je red da i mi ''budemo ljudi''. Uzgred,sv.Vladika Nikolaj je pricescivao Anglikance na pravoslavnim Liturgijama.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 24 februar 2010 15:43
Naja
Meni se čini da komentar kolege Branislava odaje nervozu zbog izjave monaha Antonija. Takođe i određena doza vredjanja u nameri da zbuni sagovornika. Rečnik i nervoza u kombinaciji sa uvredom i zbunjivanjem, omiljeni je recept gospodina administratora, penzionisanog Jeftića.

Ne postoji razlog da se slavi anglikanski Uskrs, ili bilo čiji drugi u SPC.

Ukoliko se neko ponese prijateljski ili blagonaklono, kažem "ukoliko" - opet nije razlog da menjamo vlastite običaje u korist tuđinskih.

Današnji govor monaha Antonija je rekao dosta, a čuće se sve jače i dalje. Dosta je bilo okupacije Srpske Pravoslavne Crkve od strane novotaraca i vatikanaca.

Kakav je to način, okupirati Crkvu, nekanonski zauzeti poziciju u Sinodu, sprovoditi nasilje, urušavati vjeru i prevoditi nas u jeres i papinstvo, a onda pravednike proglašavati neposlušnima Svetom Sinodu i Crkvi? Nečuveno. Sakloni Bože.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 24 februar 2010 16:38
Nemanja M.
Verujem da će uskoro taj kvazi monah,čuvar "vere" i branitelj "svetosavlja" biti raščinjen!Takvim uzurpatorima,opadačima vere i Crkve Hristove mesta u Njoj nema.A vi,Gorane,mogli bi ste malo biti trezveniji i otvoriti oči,jer je očigledno da nemate ni trunke rasuđivanja.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 24 februar 2010 20:23
Lukijan
Da li vi, gospodo, imate jedan jedini argument kojim biste opovrgli optužbe da je vladika Artemije smenjen nezakonito i tendenciozno? NEMATE !!! Zato, sada, pljujte po Antoniju! Alal vam vera! Rečnik vam je kao u starojugoslovenskog kaplara!
Preporuke:
0
0
10 sreda, 24 februar 2010 20:34
The Tao of Groove
Poglavar Anglikanske crkve je britanska Kraljica.

Pametnom dosta!
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 25 februar 2010 01:57
SVAMK
Pomaže Bog pravoslavni hrišćani
Tako puno stvari je iznešeno o ocu Antoniju da se jasno vidi da neko želi da ga što više ocrni(i odvuče misli naroda), pred lice javnosti da bi se zamaskiralo i odvuklo od novonastale situacije u raško prizrenskoj eparhiji.To što je o.Antonije sprečio proslavu anglikanskog Božića u SPC hvala Bogu da je tako bilo jer po kanonu 33.pravilo Laodikijskog Sabora glasi: S jereticima ili raskolnicima ne sme se zajedno moliti. 38.pravilo kaže ne sme se praznovati zajedno sa neznabošcima niti opštiti u njihovom bezbožju.Osnovni atributi Crkve su ljubav, mir sloga.Ali isto tako u istoriji možemo da vidimo da kad god su Crkvu napadali vukovi u jagnjećoj koži tj.jeretici, posebno oni koji su bili visokih crkvenih činova, sveštenstvo i narod su se uklanjali od takvih i prekidali sa njima opštenje.
Velika je pogreška verovati da i jeretici služe istome Bogu kao i pravoverni, a to je na žalost jedna od osnovnih postavki savremenog ekumenizma, koji ide još dalje te smatra da i van hrišćanskih veroispovesti postoji autentičan duhovni život svetost i spasenje.
Još davne 1938 god. u valjevskoj crkvi Pokrova Presvete Bogorodice Sveti Vladika Nikolaj je grmeo protiv konkordata i pozivao narod da odbaci tu laž a da prigrli sveto pravslavlje. Da se vratim na početak svog komentara lepo bi bilo da taj ko je dao izjavu o o. Antoniju, se i potpiše a ne da se skriva iza SPC.To što ga pojedini nazivaju neuravnoteženim čovekom ili neznaju ili namerno neće da iznesu istinu na videlo. Kada se nad valjevskom Gračanicom nadvila strašna pošast i pretilo joj od ruke srbinove da bude potopljena ili "premeštena" (kosovsku Gračanicu Bogu milom hvala musliman nije porušio, a valjevsku Gračanicu brat Srbin hoće da oskrnavi),taj isti o.Antonije koga nazivaju ludim i neuravnoteženim je poveo nekolicinu braće i sestara na miran protest pred patrijaršiju za spas velike svetinje.
Ovo što se dešava sa v.Artemijem je od ruke valjda Srbinove.Blaženi prognani pravde radi.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 25 februar 2010 09:37
Branislav
Ajd sad da se vratimo i na Konkordatsko pitanje iz 1938. Šta je tu bilo sporno? Bilo je sporno što je država potpisala Konkordat sa Vatikanom, koji je Katoličkoj crkvi davao velike privilegije, ali isti takav sporazum nije potpisala sa ostalim većim Crkvama i verskim zajednicama, čime je Katoličku crkvu stavila u privilegovani položaj. SPC nije bila u suštini protiv Konkoradata kao takvog, već protiv toga da se jednoj Crkvi daje nešto, a njoj ne. Inače za neupućene Kraljevina Srbija je 1912. potpisala Konkordat sa Vatikanom, potpisao ga je u ime Krune Milenko Vesnić i on je bio na snazi do 1918. Pravoslavna crkva u Kraljevini Srbiji nije se bunila protiv njega iz razloga što njena prava time nisu bila ugrožena jer je ona imala status državne crkve u Srbiji. U Kraljevini Jugoslaviji to nije bio slučaj, pa je potpisivanje Konkordata sa Vatikanom, stavljalo SPC u podređeni položaj. Inače protiv konkordata je iz istih razloga bila i Islamska zajednica, kao i Jevrejska zajednica i Evangelistička i Reformatorska crkva. Konkordatmo je Katoličkoj crkvi u Kraljevini Jugoslaviji data neka vrsta imuniteta u odnosu na državu, dok je država s druge strane počesto gurala nos u stvari SPC. Sem toga potpisivanje Konkoradata sa Vatikanom je i međunarodni sporazum jer je Vatikan suverena država i u to vreme je smatrano da je Vatikanu time dato da uređuje deo poslova, u ovom slučaju verskih, u jenoj suverenoj državi, mimo ikakve kontrole te države, što je bilo i podređivanje dela suvereniteta Kraljevine papi. To su sporne tačke, a na sama činjenica da se država nešto dogovara sa Katoličkom crkvom i da sa njom sporazumno uređuje svoje odnose. Vrh SPC nije a priori bio protiv toga. Odnos Pravoslavnih crkava sa Anglikanskom je nešto kompilkovanije pitanje od odluka Vaseljenskih sabora, koje bi bolje od mene razložio neki crkveni pravnik i teolog. Ukratko Anglikanska i Starokatolička crkva se smatraju bliskim toliko da su umalo proglašene delom pravoslavne ekumene.
Preporuke:
0
0
13 petak, 26 februar 2010 22:24
Miloš
Toliko smo slični da oni rukopolažu i homoseksualce za sveštenike, a od nedavno im je Sinod prihvatio mogućnost da postavljaju i žene za biskupe.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner